Imprezy firmowe mają zintegrować i zmotywować pracowników. Po prostu mają być dla nich nagrodą i przyjemnością, a nie kolejnym służbowym obowiązkiem. Niejeden pracodawca zastanawia się kiedy najlepiej takie imprezy organizować. Okres świat, wakacje, karnawał, koniec kwartału? Jaki termin jest najlepszy? Można powiedzieć, że na imprezę zawsze jest dobry termin. Oczywiście, ale podpowiemy kiedy najczęściej są organizowane imprezy firmowe.
Impreza firmowa na gwiazdkę
Coraz więcej pracodawców organizuje imprezy w okresie bożonarodzeniowym. Dla jednych to marny, dla innych świetny termin. Takie imprezy organizowane są w restauracjach albo w biurze. Świąteczna atmosfera, choinka, opłatek sprzyja wytworzeniu luźniejszej atmosfery i integracji między pracownikami. Niektórzy kierownicy przy tej okazji podsumowują kończący się rok, składają życzenia i wręczają małe prezenty dla pracowników. Jedni stawiają na tradycyjną imprezę, czyli opłatek, życzenia, barszczyk z uszkami. Z kolei inni pozwalają ponieść się fantazji.
Jesienne imprezy firmowe
Pracodawcy raczej nie organizują imprez w okres wakacji. Dlaczego? Ponieważ część pracowników przebywa na urlopach i jest to czas zarezerwowany dla rodziny. Trudno jest także ustalić termin imprezy, na którą mogliby przyjść wszyscy zatrudnieni. Z tego względu popularnością cieszą się imprezy organizowane jesienią. A złota polska, klimatyczna jesień niewątpliwie sprzyja organizacji takich wydarzeń.
Kiedy jeszcze?
Niektóre firmy organizują imprezy firmowe po zakończonym z sukcesem kwartale.
W branżach, w których występuje sezonowość imprez nie organizuje się w czasie wzmożonej pracy. Są one formą odetchnięcia po intensywnym okresie pracy. Oczywiście pora organizacji zależy także od oczekiwań kierowników i samych pracowników. Ogniska, biesiady na świeżym powietrzu, spływy kajakowe organizujemy w cieplejszym okresie. Jeżeli chcemy pojechać na narty to naturalnie w grę wchodzą miesiące zimowe.
Tak naprawdę każda pora jest idealna na organizację imprezy firmowej. Zależy to od preferencji kadry kierowniczej i pracowników.